ارشد مجدد یا دکتری

ارشد مجدد یا دکتری

سوالی که ذهن خیلی از دانشجو‎های ارشد را در مسیر اپلای درگیر می‌کند، انتخاب بین ارشد مجدد یا دوره دکتری‎ است. ولی اول از همه باید گفت که این تصمیم تا حدود زیادی به دانشجو و اهداف او بستگی دارد و نمیشود برای همه یک مسیر را در نظر گرفت.
از نظر مدت زمان تحصیل
دوره ارشد، حدود 1 الی 2 سال طول میکشد ولی دوره دکتری طولانی‎تر است ( ممکن است حتی 5 الی 6 سال طول بکشد) و درس‎ها هم به مراتب سخت‎ترند. بنابراین با ارشد مجدد، میشود زودتر وارد بازار کار شد.

از نظر پذیرش

برای دوره ارشد مجدد، راحت‎تر می توان پذیرش گرفت و پیچیدگی کمتری نسبت به دکتری دارد. به این دلیل که در مقطع دکتری، در خیلی از مواقع، دانشجو باید رزومه قوی، از جمله مدرک زبان با نمره بالا، سابقه پژوهش، مقاله‎های بین‌المللی، پروپوزال و… ارائه بدهد.

از نظر بازار کار
تنوع کاری برای فارغ‌التحصیل‎های دوره ارشد نسبت به دوره دکتری بیشتر است. بعد از فارغ‌التحصیلی در مقطع ارشد، راحت‎تر میشود وارد بازار کار شد و از فرصت‎های شغلی متعدد استفاده کرد. عموما نرخ بیکاری در مقطع دکتری بیشتر است، با این حال حقوق دریافتی هم بیشتراست.

از نظر دریافت فاند
شانس دریافت فاند در دوره دکتری نسبت به ارشد بیشتر است. با وجود هزینه‎های تحصیل، زندگی و همچنین اجازه کار محدود در دوره دانشجویی، دریافت فاند میتواند خیلی کمک کننده باشد.

از نظر ویزا
ویزای ارشد مجدد، ممکن است سخت‌گیری‎های بیشتری نسبت به دکتری داشته باشد ولی میشود با ارائه توضیحات قانع کننده، مثل ارتقای سطح علمی با توجه به امکانات کشور یا نبود گرایش مورد نظر و… شانس گرفتن ویزا را بالا برد.

مقایسه کلی
اپلای برای ارشد مجدد: طول دوره‎ کمتر، پذیرش گرفتن راحت‌تر، فرصت‎های شغلی بیشتر
اپلای برای دکتری: شانس دریافت فاند بیشتر، ریسک دریافت ویزا کمتر، ️امکان فعالیت در محیط آکادمیک وجود دارد

برای استفاده از خدمت پایگاه امین آرتیکل برای پذیرش بورسیه های تحصیلی، پذیرش فرصت مطالعاتی برای اساتید و دانشجویان دکتری، مشاوره اپلای Apply، ترجمه مدارک رسمی، مشاوره و آموزش نوشتن SOP، مشاوره و آموزش نگارش CV، پرداخت هزینه اپلیکشن فی (Application fee)، مشاوره و نوشتن انگیزه نامه، ترجمه مقالات ISI، پذیرش مقالات ISI و Scopus با رتبه های Q ، پرداخت هزینه ژورنال ها و تحلیل آماری کافی است از طریق ایمیل amin.article@gmail.com و یا شماره تماس و یا ثبت سفارش در سایت اقدام فرمایید. در کوتاه ترین زمان ممکن کارشناسان پایگاه با شما تماس خواهند گرفت و راهنمایی های لازم را ارایه خواهند کرد.

ثبت سفارش آنلاین در موسسه امین آرتیکل

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط از طریق واتس اپ