نحوه نگارش افیلیشن Affiliation

نحوه نوشتن نشانی Affiliation افیلیشن نویسندگان یا مولفان مقاله های ISI، ISC، Pubmed، Scopus، علمی و پژوهشی و کنفرانسی

رعایت اصول نگارش نشانی نویسندگان هرچند ساده است اما غالباً نادیده گرفته می شود. در نتیجه مولفین نمی توانند همیشه با نشانی ها مرتبط شوند. اما اغلب این شیوه و سبک ژورنال مربوطه بوده است که باعث ایجاد سردرگمی می شود و نه اشتباهات مولف.
به همراه هر مولف، یک نشانی داده می شود (نام و نشانی موسسه یا آزمایشگاهی که تحقیق در آن انجام شده است). اگر پیش از چاپ مقاله، مولف به نشانی متفاوتی نقل مکان کرده است، نشانی جدید باید در پانوشت «نشانی فعلی» ذکر شود.
به هنگام فهرست بندی دو یا چند مولف که هریک در موسسه ای متفاوت هستند، نشانی ها باید به همان ترتیب برای مولفین لیست شوند. مشکل اصلی زمانی ایجاد می شود که مقاله ای توسط مثلا سه مولف از دو موسسه منتشر می شود. در چنین مواردی، نام و نشانی هر مولف باید شامل تخصیص مناسبی نظیر علایم a، b یا c پس از نام و پیش از (یا پس از) نشانی صحیح باشد.
این روش غالبا برای خوانندگانی که ممکن است بخواهند بدانند که آیا R.jones در دانشگاه اکسفورد یا در هاروارد است، مفید می باشد. هویت مشخص مولفین و نشانی های آنها همچنین از اهمیت زیادی برای پایگاه داده ها برخوردار می باشد. برای اینکه این سرویس ها بتوانند به درستی کار کنند، آنها باید بدانند که آیا مقاله منتشر شده توسط j.jones از دانشگاه ایالتی آیوا یا توسط j.jones از دانشگاه کورنل یا j.jones از دانشگاه کمبریج در انگلستان نوشته شده است. تنها زمانی که مولفین بتوانند به طور صحیح شناسایی شوند، امکان گروه بندی آثار و مقالات منتشر شده آنها در نمایه های استنادی وجود دارد.
به خاطر آورید که نشانی برای دو منظور استفاده می شود. اول این که به شناسایی مولف کمک می کند و دیگر اینکه نحوه تماس و برقراری ارتباط با او را نشان می دهد به دلیل اینکه محققین اینک تا حد زیادی از طریق پست الکترونیکی ارتباط برقرار می کنند، نشانی ایمیل معمولا باید حداقل برای مولفی که پرس و جو های در مورد مقاله وی باید اطلاع رسانی شود، ذکر شود. بعضی ژورنال ها از علایم ستاره (*) پانویس ها یا تقدیر و سپاسگزاری برای شناسایی این شخص استفاده می کنند. مولفین باید از سیاست ژورنال در این ارتباطات آگاهی داشته باشند و باید پیشاپیش تصمیم بگیرند که کدام مولف باید این نقش را ایفا کند.

نمونه نوشتن نشانی ها یا افیلیشن های صحیح در دانشگاه های ایران به زبان انگلیسی در مقالات ISI

طبق آیین نامه تشویق مقالات وزارت علوم.

Department of …, Faculty of …, University of…., …, Iran.
Department of Public Management, Faculty of Management, University of Guilan, Rasht, Iran.
Department of Management, Faculty of Humanities, Tarbiat Modarres University, Tehran, Iran

نحوه نگارش صحیح افلیشن مقاله در دانشگاه آزاد اسلامی

Department of …, Faculty of …, … Branch, Islamic Azad University, …, Iran.
Department of Industrial Engineering, Faculty of Engineering, South Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran.

نحوه نگارش افلیشن مقاله در دانشگاه پیام نور به فارسی:
مرتبه علمی، نام گروه علمی، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی ۱۹۳۹۵-۳۶۹۷ ، تهران، ایران
نحوه نگارش افلیشن مقاله در دانشگاه پیام نور به انگلیسی:

Department of…, Payame Noor University (PNU), P.O. Box, 19395-3697, Tehran, Iran