پذیرش تحصیلی کشور سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

در این بخش قصد داریم روند پذیرش گرفتن فاند fund و بورسیه تحصیلی Scholarship کشور سوئد ، دریافت کارت اقامت کشور سوئد، تهیه خانه در کشور سوئد را برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل و اپلای در کشور سوئد دارند شرح دهیم.

دانشگاه های کشور سوئد از معتبر ترین داشگاه های سراسر دنیا هستند و از سال 2012 مبلغ 280000 کرون بابت شهریه دو سال دریافت می کنند که البته تعداد زیادی اسکولارشیپ توسط دانشگاه ها و موسسه های مختلف ارائه میشود که اکثر(75%) یا تمامی هزینه تحصیل را پرداخت می کنند. علاوه بر این بر خلاف سایر کشور ها در این کشور می توان به صورت تمام وقت کار کرد. برای ورود به دانشگاه های سوئد نیاز به مدرک تافل یا ایلتس می باشد.

دانشگاه های مطرح سوئد برای ادامه تحصیل و اپلای کشور سوئد به شرح زیر می باشد:

دانشگاه KTH
دانشگاه اوپسالا
دانشگاه لوند
دانشگاه گوتنبرگ
دانشگاه صنعتی چالمرز
دانشگاه استکهلم
پذیرش تحصیلی اپلای Apply کشور سوئد

دانشگاه های سوئد در تاریخ 16 اکتبر تا تاریخ 15 ژانویه اقدام به دریافت مدارک متقاضیان مینمایند. در اولین گام برای اخذ پذیرش شما باید به سایت https://www.universityadmissions.se/intl/start مراجعه نمایید و یک اکانت برای خودتان بسازید. سپس در این سایت شما در مجموع 4 انتخاب رشته دارید (مانند انتخاب رشته دانشگاه های ایران) باید توجه داشته باشید که همیشه اولین انتخاب شما احتمال بیشتری برای دریافت اسکولار شیپ دارد و در صورت قبولی در هر کدام از انتخاب ها انتخاب های بعدیتان حذف می شود. در مرحله بعدی شما باید مدارکی رو در سایت اپلود کنید که به شرح زیر می باشد:
مدرک زبان تافل بالای 90 و ایلتس بالای 6.5 (باید به دانشگاه (Sweden 3477) ریپورت شوند مدرک کارشناسی مرتبط (شامل ریز نمرات و مدرکی که نشان می ده فارغ التحصیل شدید یا مدرکی که نشون میده کی فارغ التحصیل می شوید.) این مدارک باید ترجمه شوند و به همراه اصل انها در سایت اپلود شوند.

مدرک شناسایی پاسپورت
انگیزه نامه motivation letter ( که برای هر دانشگاه جداگانه نوشته شود و با نام های آن دانشگاه ها در سایت اپلود شود.(
رزومه CV برای دانشگاه های کشور سوئد
و در صورت نیاز مدارک خاصی که بعضی رشته ها می خوان ( که باید در سایت دانشگاه و رشته مورد نظرتون چک کنید) مثل GRE و… .
اپلیکیشن فی برای همه 4 انتخاب شما 900 کرون می باشد.
در تاریخ 6 آوریل نتایج اعلام می شوند.

بورسیه تحصیلی Scholarship کشور سوئد

در خصوص اسکولارشیپ ها در سایت دانشگاه های اسکولارشیپ هایی قرار داده شده که شما تا تاریخ 15 ژانویه به صورت موازی می توانید برای آنها اقدام نمایید. بدین منظور شما باید برای یک رشته اپلای کرده باشید و اپلیکیشن فی را پرداخت کرده باشد. یعنی باید application number داشته باشید. همچنین در این مرحله باید انگیزه نامه را نیز اپلود بکنید. باید توجه داشته باشید که همزمان برای چندین اسکولارشیپ می توانید اقدام نمایید. نتایج آن نیر معمولا اواسط آوریل اعلام میگردد.

اخذ کارت اجازه اقامت UT card کشور سوئد

پس از اعلام نتایج شما به یک همایش دعوت می شوید و در آنجا تمامی روند دریافت کارت اقامت توضیح داده میشود. شما برای اقدام جهت اقامت تحصیلی به سایت www.migrationsverket.se مراجعه نمایید تمامی مراحل ویزای دانشجویی به صورت آنلاین صورت می گیرد. در این سایت شما پس از ساخت اکانت تمامی اطلاعات شناسیی خود را پر می کنید.
نکته قابل توجه این است که شما می توانید برای یک نفر از اقوام نزدیک مثلا همسرتان (Co_applicant) برای اقامت در سوئد اقدام کنید. که باید در سایت آن قسمت مورد نظر (Co_applicamt) را علامت بزنید.
سفارت سوئد یک نامه تمکن مالی که به ازای هر ماه 8190 کرون و به ازای شخص همراه 3500 کرون برای هر ماه که به ازای 13 ماه باید در حسابتان باشد از شما می خواهد. معادل ریالی این مبلغ با توجه به ارز آزاد باید در حسابتون باشه. اگرچه شما می توانید پس از دریافت نامه تمکن مالی پولتان را له حساب دیگری واریز کنید. علاوه بر این شما باید نامه پذیرش و اسکولارشیپتان را نیز در این قسمت اپلود کنید. و مبلغ 1000 کرون را پرداخت نمایید که البته بعضی اسکولارشیپ ها این مبلغ را هم شامل می شوند.
پس از مدتی به شما ایمیلی مبنی بر حضورتان در سفارت برای انگشت نگاری و عکس Biometry ارسال می شود. و حدود 4 هفته بعد کارت اقامت شما آماده می شود.

تهیه خانه در سوئد

برای گرفتن خانه در سوئد نیز در سایت دانشگاه ها معمولا میتوانید سایت چند موسسه را که با دانشگاه قرارداد دارند بیابید با ثبت نام در آن سایت ها در صورت داشتن پذیرش به صورت خارج از صف می توانید خانه اجاره نمایید.

پذیرش سوئد، اسکولارشیپ، کارت اقامت سوئد، اجاره خانه سوئد

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط از طریق واتس اپ