پیدا کردن نام اصلی و نام اختصاری یک ژورنال| پیدا کردن عنوان کوتاه شده مجلات و ژورنال ها

یکی از مشکلاتی که محققین و پژوهشگران برای نوشتن مقاله و پایان نامه خود با آن مواجه هستند در هنگام استناد به مقالات از مجلات و ژورنال های مختلف است، بدین صورت که برای پیدا کردن نام اصلی و نام اختصاری یک ژورنال و یا عنوان کوتاه شده یا abbreviated مجله با مشکل مواجه می شوند. پایگاه امین آرتیکل موارد زیر را برای محققین جهت رفع مشکل پیشنهاد می دهد:

منابع مقالات آرشیوی خود مجله ای که تمایل به استناد آن دارید را دانلود نمایید. معمولا به خود مجله نیز استناد و رفرنس دهی شده است.

سایت های زیر می توانند برای پیدا کردن عناوین اصلی و اختصاری مجلات و عناوین کوتاه شده مجلات کمک نمایند:
وبسایتی که توسط Chemical Abstracts Service معرفی شده است

http://cassi.cas.org/

پایگاه journalseek که خدمات رایگان ارائه می دهد یکی از بهترین سایت های برای یافتن اطلاعات مربوط به نشریه های مختلف است که اطلاعات بیش از ۱۰۰ هزار عنوان ژورنال را در خود جای داده است.

http://journalseek.net/

پایگاه NCBI Databases نام ژورنال، نام اختصاری و کوتاه شده مجلات را ارایه می کند. کافی است مجله را به فرمت MEDLINE ، کلمه ای از عنوان ژورنال، یا ISSN را وارد کنید و جستجو را انجام دهید. همچنین لیست کامل مجلاتی که در PubMed لیست شده اند را می توانید از این لینک تهیه کنید.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/nlmcatalog/journals

استفاده از سایت ISI Thomson. اگر تمایل دارید فهرست ژورنال هایی را که توسط Web of Science ایندکس شده اند را داشته باشید این یک پایگاه بسیار خوب است. همچنین میتوانید به Thomson Reuter (ISI) Master List of Journals ( که نام اختصاری ژورنال ها در آن نیست) مراجعه نمایید.

http://mjl.clarivate.com/cgi-bin/jrnlst/jlsearch.cgi?PC=MASTER

سایت زیر نیز می تواند جهت یافتن نام اصلی و نام اختصاری یک مجله و پیدا کردن عنوان کوتاه شده مجلات و ژورنال ها استفاده شود

https://www.abbreviations.com/jas.php

دقت مهم: مجلاتی که عنوان یک واژه ای دارند و یا تک کلمه ای هستند معمولا خلاصه عنوان ندارند. مانند مجلات Nature, Science

اگر تمایل به استفاده از خدمات تخصصی گروه پژوهشی امین آرتیکل دارید، کافی است سفارش خود را ثبت نمایید یا با شماره موسسه در ساعات اداری تماس بگیرید و یا با ایمیل amin.article@gmail.com در ارتباط باشید

ثبت سفارش آنلاین در موسسه امین آرتیکل