نامه اکسپت (Acceptance Letter) چیست؟

نامه اکسپت یا Acceptance Letter یا نامه پذیرش مقاله از طرف سردبیر مجله برای ژورنال های معتبر ISI, Scopus, PubMed, Medline, ISC و سایر ژورنال های علمی و پژوهشی صادر می شود از مراحل نهایی برای فرآیند چاپ مقاله به شمار می رود. صادر شدن نامه اکسپت توسط Editor مجله بسیار مهم است و برای نویسنده و مولف مکاتبه کننده مقاله جای تبریک بسیار دارد چون نتیجه تحقیقاتی محققین آماده چاپ نهایی است. با موسسه امین آرتیکل معتبرترین موسسه پذیرش مقاله در نامه اکسپت چیست همراه هستید.

اکسپت مقاله

پس از نگارش و ترجمه یک مقاله، در اصل Manuscript مقاله آماده شده و در بهترین حالت 50 درصد راه طی شده است. اقدام برای Submit، پاسخ به کامنت های داوران، اکسپت Accept و چاپ مقاله Publication یکی از مهم ترین قسمت های فرآیند چاپ مقاله به شمار می رود زیرا مقاله شما تحت بررسی و داوران خبره حوزه تحقیق قرار می گیرد. بسیاری از مقالات در این مرحله ریجکت Reject شده و یا کامنت هایی از قبیل اصلاحات جزیی minor Revision و یا اصلاحات اساسی Major revision شامل حال مقاله شده و پس از اصلاح مجددا باید در چرخه داوری قرار بگیرد و اگر نظر داوران مثبت باشد، نامه اکسپت و پذیرش مقاله Acceptance letter از طرف ادیتور مجله برای نویسنده مسئول مقاله صادر می شود. در این نوشته همکاران پایگاه امین آرتیکل، شما را با فرآیند اکسپت آشنا خواهیم کرد.

صادر کردن نامه پذیرش برای نویسنده اصلی مقاله

بسیاری از مجلات مانند الزویر Elsevier ، Springer، و .. از ارسال نامه رسمی اکسپ Official Acceptance Letter خودداری کرده و پذیرش مقاله را در یک ایمیل به نویسنده اصلی مقاله ارسال می کنند. منظور این است که این نامه اکسپت در قالب فایل .pdf و یا عکس صادر نمی شود و ادیتور مجله از ایمیل اصلی مجله که این ایمیل در سایت اصلی مقاله موجود است، این نامه اکسپت را صادر می کند.
نامه اکسپت Acceptance letter چیست ؟
دقت نمایید نامه اکسپت در سایت هیچ مجله ای به صورت آنلاین موجود نیست. در ژورنال هایی که Submit مقاله به صورت آنلاین در سایت مجله هست، پس از پذیرش مقاله، نام نویسندگان و عنوان مقاله و عبارت Accept در سایت مجله قرار می گیرد. بدین معنی که مقاله اکسپت شده در فرآیند چاپ و انتشار قرار گرفته و قرار است شماره Vol. No. دریافت کند. دقت نمایید که هر ژورنال ای استاندارد و رویه خاص خود را دارد و اینگونه نیست که برای همه مجلات به صورت بالا باشد. بسیاری از مجلات هنوز رویه ایمیلی برای ثابمیت و اکسپت را دارند.

ارتباط سردبیر با مولف اصلی مقاله

مکاتبات مجله با محققین بدین صورت است که سردبیرهای ژورنال ها معمولا با نویسنده مسئول مقاله در ارتباط هستند و فرآیند اطلاع رسانی در مورد اصلاحات، اکسپت، چاپ از طرف ادیتور به نویسنده اصلی Corresponding Author مقاله ارسال می شود. و کمتر دیده می شود در نامه اکسپت ایمیل نام سایر نویسندگان مقاله در این نامه ذکر شود. نام نویسندگان در چاپ مقاله و زمانی که مقاله در سایت آنلاین شد، قابل مشاهده هست.

نوشتن نام مولفین مقاله در نامه اکسپت

همانطور که قبلا توضیح داده شد، هر مجله ای استاندارد خاص خود را دارد و بنابه درخواست نویسنده اصلی مقاله مبنی بر نوشتن نام کلیه مولفین در نامه اکسپت، ممکن است سردبیر نامه پذیرش را با تمامی نویسندگان ارسال کند. فرمت نامه اکسپت کاملا به سلیقه سردبیر مجله بستگی دارد و ممکن است تنها با نام مولف اصلی مقاله، نامه پذیرش صادر شود.

ارسال نامه پذیرش

نامه پذیرش بر اساس استاندارد و قالب مجلات متفاوت است گاهی به صورت ایمیلی است و اگرمجله ای هزینه ای برای چاپ دریافت می کند، ممکن است پذیرش اولیه صادر شود و پس از واریز وجه چاپ، نامه پذیرش رسمی با مهر و امضای سردبیر برای محققین صادر شود.

نمایش تاریخ چاپ مقاله در نامه اکسپت

نمایش تاریخ چاپ مقاله در نامه پذیرش کاملا به سلیقه سردبیر و استاندارد مجله بستگی دارد و ادیتور مقاله بسته به تعداد مقالات در دست چاپ میتواند تاریخ چاپ را اعلام کند. این امکان نیز وجود دارد که ادیتور صرفا به سال چاپ مقاله در نامه پذیرش بسنده کند تا زمان Proofing مقاله (نسخه مقاله قبل از چاپ)، شماره و ماه چاپ را مشخص کند.

نمونه اکسپت مقاله ISI

هزینه چاپ مقاله پس از ارسال نامه اکسپت

برخی از مجلاتی که هزینه ای برای چاپ مقاله دریافت می کنند، معمولا به صورت Open access هستند. این مجلات معمولا پس از نامه اکسپت اولیه درخواست هزینه چاپ می کنند. حتی مجلات الزیور هم گزینه open access دارند و در صورت درخواست نویسنده مقاله با دریافت هزینه مقاله را به صورت دسترسی باز برای مشاهده بیشتر و دریافت ارجاعات بیشتر چاپ خواهند کرد. مجلاتی که برای چاپ هزینه دریافت می کنند، معمولا مجلاتی هستند که داوری آسانتری نسبت به سایر مجلات دارند و اکسپت تضمینی را بهتر صادر می کنند.

پایگاه امین آرتیکل به عنوان یکی از موسسات معتبر اخذ پذیرش مقاله، اخذ اکسپت و چاپ تضمینی مقاله در مجلات معتبر ISI, Scopus, PubMed, Medline با ضریب تاثیر impact factor آماده ارائه خدمات تخصصی و مشاوره رایگان به پژوهشگران عزیز کشورمان است. برای این کار می توانید در فروم پرسش و پاسخ مجلات سوال خود را مطرح نمایید.

اساتید همکار پایگاه امین آرتیکل نتیجه تلاش محققین، پژوهشگران کشور را برای اکسپت و چاپ مقالات درمجلات مورد تایید وزارت بهداشت و علوم پزشکی، وزارت علوم و مجلات معتبر دانشگاه آزاد و پیام نور یاری می کنند و خدمات مربوط به ترجمه مقاله، استخراج مقاله از پایان نامه، فرمت بندی مقاله در مجله مورد نظر و مشاوره جهت انتخاب مجله را ارائه می کنند.

برای ثبت سفارش استخراج مقاله از پایان نامه و پذیرش و چاپ مقاله در ژورنال های معتبر می توانید در ساعات اداری با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل amin.article@gmail.com یا از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت نمایید تا کارشناسان موسسه با شما تماس بگیرند و مشاوره های لازم را برای شما ارائه نمایند

ثبت سفارش آنلاین در موسسه امین آرتیکل

فروم پرسش و پاسخ مقالات و مجلات