تشخیص اعتبار یک کنفرانس بین المللی

همانطور که می دانید امروزه بازار کنفرانس ها و همایش های بین المللی بسیار داغ است و انبوه ایمیل ها به دانشجویان و اساتید سرازیر می شود. سوالی که ممکن است برای اساتید و دانشجویان پیش بیاید این است که آیا تمامی این همایش ها و کنفرانس ها دارای اعتبار هستند و چگونه یک استاد می تواند از اعتبار یک کنفرانس اطمینان حاصل کند و آیا این کنفرانس ها برای ارتقای علمی، ارتقای رزومه، مصاحبه دکتری، نمره دفاع از پایان نامه دارای امتیاز هستند و یا خیر. در این صفحه قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم. چگونه از اعتبار یک همایش بین المللی اطمینان حاصل کنیم؟ با پایگاه امین آرتیکل در بخش نحوه تشخیص اعتبار یک کنفرانس بین المللی همراه هستید.

بیشتر بخوانید: پذیرش مقاله همایشی معتبر بین المللی

نحوه اعتبار یابی همایش بین المللی| نحوه تشخیص اعتبار یک کنفرانس

روشهای زیادی برای تشخیص اعتبار یک همایش بین المللی وجود دارد که لازم است دانشجویان و اساتید به آنها توجه داشته باشند تا در دام موسسات و کنفرانس های سودجو نیفتند.
1- لیستی از کنفرانس های معتبری که هر ساله در رشته و زمینه کاری شما برگزار می شوند را آماده نمایید. معمولا اساتید و دانشجویان دکتری سال های بالاتر با این کنفرانس ها آشنا هستند و می توانید از این افراد در شناسایی این فهرست بهره بگیرید.
2- اگر یک استاد یا دانشجوی دکتری کنفرانسی را مورد تایید قرار ندارد توصیه به احتیاط تعبیر نمایید چرا که آن کنفرانس ممکن است به تازگی در رشته و زمینه کاری شما شروع به کار کرده باشد.
۳- توجه به اعضای کمیته علمی و اجرایی همایش و کنفرانس. اگر کنفرانسی و همایش بین المللی را انتخاب نمودید حتما به لیست اعضای کمیته علمی و اجرایی کنفرانس نهایت دقت را داشته باشید اگر اعضای کنفرانس از محققان مشهور و معتبر باشند و یا حتی از سردبیران مشهور مجلات بین المللی باشند اطمینان داشته باشید که کنفرانس و همایش بین المللی معتبری را یافته اید.
4-حساس بودن به تبلیغات ایمیل. چنانچه ایمیلی برای یک همایش و کنفرانس دریافت کردید و از شما در ایمیل درخواست شده باشد که مقاله را به همان ایمیل ارسال نمایید بدانید که ارسال مقاله در پاسخ به ایمیل کار بسیار اشتباهی است. معمولا کنفرانس های معتبر برای معرفی خود فراخوان مقاله را تبلیغ می کنند و در این فراخوان اطلاعات همایش را ارسال می کنند و برای اطلاعات بیشتر باید به وبسایت همایش و کنفرانس بین المللی مراجعه نمایید و بنابراین در بخش ارسال مقاله وبسایت کنفرانس می توانید راهنمای نویسندگان و نحوه ارسال مقاله به کنفرانس را بیابید.
5- معمولا کنفرانس های معتبر دارای سخنران های کلیدی key Speaker هستند. یکی از روش های مهم برای ارزیابی و اعتباریابی کنفرانس و همایش، توجه به لیست سخنران های کلیدی آن کنفرانس است. اگر سخنرانان کلیدی را نمیشناسید کافی است به گوگل مراجعه کنید تا بتوانید به رزومه کنفرانس های کلیدی دست پیدا کنید.
6- مواردی که ذکر شد بیشتر برای کنفرانس ها و همایش های خارجی بین المللی است و برای کنفرانس های داخلی بهتر است به وبسایت کنفرانس های نمایه شده در ISC مراجعه نمایید (فهرست همایش های ثبت شده در ISC) زیرا از نظر وزارت علوم تنها این کنفرانس ها دارای اعتبار هستند.

لینک‌های مفید و مرتبط دیگر را مطالعه کنید.
پذیرش و چاپ مقاله ISI
پذیرش مقاله در کنفرانس های معتبر
نحوه طراحی پوستر برای مقاله همایش و کنفرانس

ثبت سفارش آنلاین در موسسه امین آرتیکل

فروم پرسش و پاسخ مقالات و مجلات