برنامه تحصیلی (Study Plan) چیست؟

در این بخش نحوه نوشتن استادی پلن، طرح مطالعه (Study Plan) برای ادامه تحصیل ، برنامه تحصیلی Study Plan مصاحبه سفارت کانادا برای دریافت ویزا، پذیرش تحصیلی و مصاحبه سفارت سوئد، برنامه تحصیلی (Study Plan) برای پذیرش دکتری کانادا، نمونه برنامه تحصیلی یا استادی پلن (Study Plan) برای مصاحبه سفارت، نمونه تمپلیت استادی پلن، نمونه برنامه تحصیلی استادی پلن Study Plan انگلیسی برای مصاحبه سفارت تشریح می شود. با موسسه امین آرتیکل Aminarticle.com برای نحوه نوشتن استادی پلن یا برنامه تحصیلی study Plan همراه هستید.

طرح مطالعه یا استادی پلن Study Plan برای دریافت ویزا سفارت چیست؟

برنامه تحصیلی یا استادی پلن Study Plan معمولا برای دریافت ویزای تحصیلی از سفارت کانادا و اخیرا برخی از کشورهای اروپایی به همراه سایر مدارک از دانشجویان خواسته می شود. در این برنامه از دانشجویان خواسته می شود شرحی از برنامه و طرح آینده تحصیلی خود در کشور مقصد را ارایه نمایند. نحوه نوشتن برنامه تحصیلی بسیار مهم است چرا که نگارش بد Study Plan می تواند منجر به ریجکت ویزای تحصیلی کانادا و یا کشور اروپایی شود.

نحوه نوشتن برنامه تحصیلی یا استادی پلن Study Plan برای ادامه تحصیل در کانادا

برای نوشتن برنامه تحصیلی، استادی پلن Study Plan باید به سوالات زیر پاسخ دهید

دلیل تمایل و علاقه شما به ادامه تحصیل در کانادا و برنامه ای که در آن درخواست پذیرش کرده اید چیست؟

برای پاسخ به این سوال می توانید در ارتباط با نظام آموزشی برتر کانادا، برتر بودن سطح دانشگاه های کانادا، چند فرهنگی بودن جامعه کانادا، علاقه شما به تجربه این فرهنگ جدید و غنی و مطالبی از این قبیل می تواند در این بخش گنجانده شود.

هدف کلی شما از تحصیل در کانادا چیست؟

شما در این قسمت باید توضیح دهید چرا تحصیل در خارج را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید. آیا تمایل شما برای ادامه تحصیل، افزایش دانش خود در مدرک ارشد و دکتری است؟ زمینه تحقیقاتی خود را شرح داده و درباره تمایل خود به این زمینه تحقیقاتی توضیح دهید. همچنین می توانید بنویسید که ادامه تحصیل در کانادا و این رشته و زمینه کاری می تواند باعث پیشرفت شغلی و کاری و حرفه ای شما در کشور ایران شود.

چرا در کشور ایران در همین زمینه تحقیقاتی، برنامه تحصیلی Study Plan (طرح مطالعه) خود را دنبال نمی کنید؟

در پاسخ به به این سوال می باید در مورد قصد سفر خود به کانادا و ادامه تحصیل و یادگیری در کانادا و خارج از کشور صحبت نمایید. شاید دروس و برنامه هایی که شما به دنبال یادگیری آنها هستید در کشور خود پیدا نمی کنید و بهترین برنامه را در کانادا پیدا کرده اید چرا که سطح دانشگاه های آنجا بالاتر است. آیا مدارک تحصیلی و دنبال کردن برنامه تحصیلی خود در کانادا از اعتبار بیشتری برخوردار است. به صورت کلی از دلایلی که شما را به این نتیجه رسانده است که زمینه مورد علاقه تحقیقاتی و پژوهشی خود را در کشور خود دنبال نکنید و در کشور خارجی دنبال کنید بیان نمایید.

چه تحقیقاتی برای ادامه تحصیل در کشور تابعیتی خود انجام داده اید؟

کشور تابعیتی خود ممکن است برنامه های تحصیلی و اقامتی مشابه با دانشگاه های کانادایی داشته باشد. بنابراین باید تشریح نمایید چرا کانادا را بر ماندن در کشور خود ترجیح داده اید. در این بخش می توانید درباره تفاوت های تحصیل در زمینه کاری خود و دانشگاهی که در کانادا برای ادامه تحصیل و یادگیری انتخاب کرده اید صحبت نمایید.

ادامه تحصیل در کانادا و برنامه تحصیلی Study Plan (طرح مطالعه) چه فرصت های شغلی برای شما در کشور خودتان ایجاد خواهد کرد. آیا این برنامه شانس شما برای استخدام در کشور خود افزایش خواهد داد؟

شما ممکن است شغلی را متناسب با علاقه خود در کشور تابعیتی خود پیدا کرده اید اما فعلا به دلیل پیش نیاز مدرک تحصیلی صلاحیت لازم برای استخدام در این شغل را ندارید. بنابراین می توانید در این قسمت توضیح دهید که ادامه تحصیل در کانادا شانس شما برای دست یابی به این موقعیت شغلی هنگام بازگشت به کشور خود را افزایش خواهد داد. همچنین می توانید برای پاسخ به این سوال سابقه کاری خودتان و برنامه هایی که برای بهبود و ارتقای شغلی خود با ادامه تحصیل در کانادا دارید را توضیح دهید.

چه دلبستگی هایی نسبت به کشور تابعیتی خود دارید به عبارت دیگر چه عواملی شما را تهییج می کند که شما به کشور تابعیتی و سکونتی خود برگردید؟

در پاسخ به این سوال می توانید از علایق و دلبستگی های خانوادگی، سابقه کاری با بیمه، دارایی ها و حساب بانکی شما در کشور تابعیتی خود، فرزند و خانواده و ازدواج در کشور تابعیتی خود صحبت نمایید

جزییات سوابق تحصیلی در کشور تابعیتی خود شامل تاریخ شروع و اتمام دوره های تحصیلی خود از مدرسه تا دانشگاه، اسامی دروس و نشانی دانشکده ها

در این بخش از برنامه تحصیلی Study Plan خود می توانید همه مدارس و کالج هایی که تا به حال در آنها تحصیل کرده اید را شرح دهید. زمان شروع و اتمام هر دوره تحصیلی خود و آدرس کامل هر یک را بیان نمایید.

در انتهای متن برنامه تحصیلی یا استادی پلن Study Plan می توانید چکیده و خلاصه ای از موارد فوق را بیان نمایید تا تصویر خوب و مختصری از آن در دید بررسی کنندگان طرح مطالعه یا استادی پلن Study Plan شکل بگیرد و دلایل تمایل شما به ادامه تحصیل در کانادا را برشمارید. همچنین می توانید از شخصی که نامه شما را مورد بررسی قرار می دهد تشکر و قدردانی نمایید.

نگارش  استادی پلن یا برنامه تحصیلی Study Plan

What education history do you have in your country of residence/citizenship?
Why do you wish to study in Canada in the program for which you have been accepted?
What is your overall education goal?
Why are you not pursuing a similar program in your country of residence/citizenship?
What research have you done into studies in your country of residence/citizenship?
How will this program enhance your employment opportunities in your country of residence/citizenship?
What ties do you have to your country of residence/citizenship?
What is your parents’/guardians’ immigration status in their current country of residence?


 نمونه استادی پلن یا برنامه تحصیلی Study Plan انگلیسی برای درخواست ویزا و مصاحبه سفارت

نمونه طرح مطالعه یا استادی پلن Study Plan انگلیسی ادامه تحصیل (دانلود نمونه طرح مطالعه Study Plan)


اگر تمایل به استفاده از خدمات تخصصی گروه پژوهشی امین آرتیکل در ارتباط با نگارش استادی پلن، برنامه تحصیلی و نوشتن طرح مطالعه Study Plan دارید، کافی است سفارش خود را ثبت نمایید یا با شماره موسسه در ساعات اداری تماس بگیرید و یا با ایمیل amin.article@gmail.com در ارتباط باشید

ثبت سفارش آنلاین در موسسه امین آرتیکل