ارکید ORCID چیست و چه کاربردی دارد؟

ارکید Orcid مخفف واژه Open Researcher and Contributor ID به معنی شناسه آزاد محققین و مشارکت کنندگان که به صورت خاص و منحصر به فرد برای هر محقق تعریف می شود برای شناسایی دانشمندان و نویسندگان مقالات حوزه های مختلف علمی به شمار می رود. ارکید ORCID یک کد ۱۶ رقمی که به هر نویسنده تعلق می گیرد تا بصورت بی همتا قابل شناسایی باشد.

ارکید ORCID چیست و چه ارزشی برای یک محقق دارد؟

ORCID از سال ۲۰۱۲ تا کنون موفق به ثبت حدود ۳/۱۴ میلیون محقق گردیده است. معادل ORCID در مقالات DOI می باشد. مثال آن می توان به لینک زیر اشاره نمود.

http://orcid.org/0000-1234-5678-9888

محققان و همه افراد اعم از دانشجویان یا اعضا هیات علمی می توانند بطور رایگان در پرتال www.orcid.org ثبت نام نموده و به تکمیل اطلاعات پروفایل خود شامل اطلاعات بیوگرافی، تحصیلی و مقالات و کتب خود بپردازند.

یکی از مزایای ORCID امکان اتصال آن به تمامی پایگاههای دیگر همانند Scopus, ISI, Scholar, Linkedin, Researchgate ، الزویرElsevier، آشپرینگر Springer Nature و سایر پایگاه های علمی می باشد.

برای ثبت کد ارکید orcid، ثبت سفارش استخراج مقاله از پایان نامه و پذیرش و چاپ مقاله در ژورنال های معتبر ISI Scopus می توانید با شماره واتس اپ موسسه در قسمت ثبت سفارش جهت ارسال پیام و ثبت سفارش در ساعات اداری با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید و از مشاوره آنها بهره مند شوید و یا درخواست خود را از طریق ایمیل amin.article@gmail.com یا از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت نمایید تا کارشناسان موسسه با شما تماس بگیرند و مشاوره های لازم را برای شما ارائه نمایند

ثبت سفارش آنلاین در موسسه امین آرتیکل

فروم پرسش و پاسخ مقالات و مجلات